גידול חיית מחמד בעיר: 6 דברים שאתם חייבים לדעת

מאת ד"ר דיויד רוזנבלט, רופא וטרינר

עם המעבר של האדם מבתי קרקע במרחב כפרי פתוח לתוך ערים גדולות וצפופות עם דירות קטנות המסודרות זו על גבי זו, אורח החיים של האדם ושל חיות המחמד שלו השתנה מקצה לקצה. מדובר בשינוי משמעותי שלא ניתן להמעיט בחשיבותו.

רופאים וטרינרים לחיות מחמד במרחב האורבני פוגשים מגוון והיקף מחלות שונה לגמרי מאלה שרואים עמיתיהם במגזר הכפרי. לדוגמה, השמנת יתר עקב פעילות גופנית מופחתת, בעיות מפרקים הקשורות לעלייה וירידה במדרגות, חרדה המתלווה לעומס רעשים וריחות, אלרגיות המושפעות מזיהום אוויר, פגיעה בכפות הרגליים כתוצאה מהליכה על אספלט ועל משטחים מרוצפים ועוד.

איך נוכל להקל על התסמינים של גידול חיות מחמד אורבניות?

על חלקם הגדול של מצבים אלה ניתן להקל ואת חלקם ניתן אפילו למנוע, באמצעות תזונה המותאמת לסביבה העירונית ולצרכים המשתנים של חיית המחמד:
1. הגבלה קלורית ותזונה בעלת איזון נכון בין חלבון, שומן ופחמימות מסייעת במניעת השמנת יתר.
2. תוספת אבץ במידה בטוחה, מסייעת בין היתר לתמיכה בבריאות העור והפרווה בכלל ובכפות הרגליים בפרט*.
3. שימוש בצמחי מרפא בעלי השפעה מרגיעה, כגון קמומיל ופסיפלורה. במחקר המשווה בין חיות מחמד עירוניות וכפריות**, נמצא כי 70% מהבעלים של חיות מחמד אורבניות מדווחים על רמות גבוהות יותר של סטרס בהשוואה ל-55% מהכלבים ול-40% מהחתולים בסביבה כפרית.
4. תוספת של פרו-ביוטיקה לחיזוק המערכת החיסונית ושיפור פעולת מערכת העיכול.
5. הוספת גלוקוזאמין וכונדרואיטין לתמיכה בבריאות המפרקים.
6. איזון בין חומצות שומן חיוניות ממשפחת האומגה 3 לבין חומצות שומן מסוג אומגה 6, לסיוע בתהליכים דלקתיים במפרקים ובעור ולהקלה על תופעות אלרגיות הנפוצות פי 3 אצל כלבים אורבניים***.

כלבים בעיר מכניסים קצת טבע לג'ונגל האורבני, משפרים את בריאותנו ומאירים את חיינו. שמירה על אורח חיים בריא המבוסס על תזונה בריאה ומותאמת לסביבה האורבנית, טיול עם רצועה או בלעדיה במקומות מותרים, הקפדה על פעילות גופנית וטיפול וטרינרי מיטבי תלויה בנו, ותבטיח שמירה על בריאותה של חיית המחמד תוך הנאה מסביבת החיים האורבנית.

*ע"פי המאמר Zinc-Responsive Dermatosis in Dogs 150 מ"ג לק"ג אבץ תורם לשמירה על כפות הרגליים.
** ע"פי המאמר
Pet Owner Location Matters When Marketing Dog and Cat Products
***ע"פי המאמר
Urban environment predisposes dogs and their owners to allergic symptoms

תפריט נגישות

Make the smart choice