איך להתמודד עם הזדקנות הכלב האורבני?

מאת ד"ר דיויד רוזנבלט, רופא וטרינר

תמיד מחמם את הלב לראות קשיש או קשישה על ספסל בשדרה מלווים בכלבם הנאמן והזקן. עם העלייה המבורכת בתוחלת חיי האדם, אנחנו מזהים עלייה מקבילה בתוחלת החיים של כלבי בית, במיוחד בקרב גזעים קטנים.

כל כלבי הבית הם צאצאים של הזאב, אך שנים של טיפוח גנטי וטיפול מסור הכפילו את תוחלת החיים של כלבי בית. משך חייו הממוצע של זאב בטבע הוא 6-8 שנים ורובם לא מתים בשיבה טובה. חיות מחמד, לעומת זאת, מוגנות, מחוסנות ומקבלות תזונה מיטבית. מצד אחד הדבר מאריך חיים וזה טוב, ומצד שני הארכת החיים מציבה אתגר בפני הבעלים של הכלב ובפני וטרינרים ותזונאים שצריכים לתת מענה לצרכים המיוחדים של יותר ויותר כלבים גריאטריים בגיל השלישי.

הצרכים המיוחדים של הכלב הקשיש

הצרכים המיוחדים של הכלב הקשיש כוללים התייחסות מיוחדת לבריאות המפרקים, שמירה על מצב גופני טוב והתמודדות עם שינויים התנהגותיים הנובעים, בין היתר, מאבדן ביטחון עצמי ומחרדות, כשהגוף והחושים נחלשים.
כל פיצוץ, חריקת בלמים ושריקת צופר, קולות זרים וצורמים לכל כלב, מלחיצים עוד יותר את הכלב הקשיש, אשר ממילא חרדתי יותר ממה שהיה בצעירותו. זיהום האוויר מקשה על כלבים מבוגרים הרבה יותר וההתמודדות עם המדרגות והמדרכות העירוניות מכבידה יותר. אם גם כך כלבי העיר עושים פחות פעילות גופנית, קל וחומר הכלב המזדקן.

על מה חשוב להקפיד בגידול כלב קשיש בעיר?

חשוב שבעלים של כלבים קשישים בעיר יהיו קשובים לצרכיהם המיוחדים. חשוב לבקר כל חצי שנה במרפאה הווטרינרית לבדיקה גופנית מקיפה לגילוי מוקדם של מחלות זקנה, יש להרבות ככל שניתן בפעילות גופנית במסגרת יכולותיו של הכלב ולבחור מזון סניור המותאם לסביבה עירונית. מזונות מסוג זה מכילים בדרך כלל גולקוזאמין וכונדרואיטין לתמיכה במפרקים שחוקים, צמחי מרפא ומזונות-על (superfoods) לבלימת התחמצנות ברמה התאית (anti-aging), שליטה קלורית, ועוד.
אין ספק שכלבכם ילווה אתכם גם בעת צרה או עם הזדקנותכם, אך האם תנהגו בו גם אתם כחברים נאמנים?
תוספת שנות חיים לכלב שלכם יכולה להיות ברכה. הפיכת השנים הללו לחוויה חיובית לכם ולו, תלויה במידה רבה גם בכם.

תפריט נגישות

Make the smart choice